• Ana Sayfa
  • Mehmet Semih Söylemez Kimdir?
  • KİTAPLAR
    • Birlikte Başarmak
    • Duygusal Sermaye
  • MAKALELER
    • Dünyadan Haberler
  • Medya
    • Videolar
    • Fotoğraflar
  • İletişim
  • [tg_social_icons style="light" size="small"]
  • Ana Sayfa
  • Mehmet Semih Söylemez Kimdir?
  • Kitaplar
    • Birlikte Başarmak
    • Duygusal Sermaye
  • MAKALELER
    • Dünyadan Haberler
  • MEDYA
    • Videolar
    • Fotoğraflar
  • İletişim

Kalıcı Olmak…

16 Şubat 2015

Geçmiş zamanlara, tarihe baktığımızda binlerce devletin kurulup, yıkıldığını görmekteyiz. Bazılarının ömrü onlarca yıl ile sınırlı kalırken, bazılarının yüzlerce yıla uzandığını görüyoruz.

Bu devletlerin bir kısmının ise bugün hala varlığını sürdürdüğünü görmek, gelecek adına ders çıkartmak anlamında çok önemli…

Şirketler için de bu geçerli… Her yıl yüz binlerce şirket kuruluyor, bir o kadarı da yok oluyor.

Dünya üzerinde varlığını bugün de sürdüren en uzun ömürlü şirket 1600 yıllık…

Neden bazı devletler hala varlığını sürdürüyor da, bazıları yok olmuş?

Neden bazı şirketler yüzlerce yıldır yaşarken, bazıları bir kelebek kadar kısa ömürlü?

Yıkılmaların, yok olmaların, tarih sahnesinden silinmelerin tabii ki tek bir nedeni yok. Yüzlerce farklı nedeni alt alta yazmak mümkün.

Tek bir neden olsaydı, o günün insanları da o nedene karşı bir önlem alırlardı…

Yaşayanlar için de, yaşamlarını devam ettirmenin yüzlerce parametresi vardır.

Ancak dönüp baktığımızda bir ortak payda kendini aradan gösterir;

“kalıcı olma kültürü…”

Büyük insan toplulukları, ya da şirketler…

Her şeye sahip olabilirler. Para, güç, büyüklük, rakipsiz olmak,  vs. vs…

Ancak bu sahip olduklarının “devamlılık”, “kalıcılık”, “sürdürülebilirlik” için yeterli olduğunu düşündükleri andan itibaren, çöküş senedine imza atıyorlar demektir.

Tarih bize şunu gösteriyor ki; “en güçlü hissettiğin an, en zayıf olduğun an olabilir”…

Tüm bunlara baktığımızda, özellikle yönetimler, şirketlerinde “kalıcı olma kültürü”nü beslemek zorundadırlar.

Koruma kültürü oluşturabilmek için;

Zaman, emek ve en önemlisi süreklilik gerekiyor.

Ancak tüm bunların üzerinde tüm çalışanların bunu benimsemesi ve “benden sonra da dünya devam ediyor” düşüncesini “yaşam biçimi” ne dönüştürmesi…

Bir şeyi yapmak, inşa etmek, büyük emek istiyor. Onu yaşatmak için ise;  kalıcı olmanın derindeki anlamını keşfetmek gerekiyor.

Yapmak ve yaşatmak… Bugün dünyanın en çok ihtiyaç duyduğu iki sözcük.

Geleceğin insanları bizden söz edecekse, yaşattıklarımız üzerinden söz etmeliler.

“Tarih bizimle başlamadı ve bizimle de bitmeyecek…”

 

Bir önceki yazı Kuzey Işıkları’nın Peşinde…

AGTÇabaDersDevamlılıkDevletDuygusal SermayeEmekgecmisGirişimciİhtiyaçKalıcı Olma KültürüKalıcı OlmakKalıcılıkKelebekMehmet Semih SöylemezÖmürÖnlemOrtak PaydaParametreRakipşirketToplulukVarlıkyaşamZaman
Paylaş

MAKALELER

Mehmet Semih Söylemez
Türkiye’nin en büyük 500 sanayi kuruluşundan biri olan AGT A.Ş.’nin Yönetim Kurulu Üyesidir.

Diğer Yazılar

Yeni bir yılın ışıkları…
26 Aralık 2019
Gelecek, Düet Zamanı…
9 Aralık 2019
[2] için [4]
19 Kasım 2019

Comment


Özgür BALÇIK
18 February 2015 at 22:37
Cevap

“İyi mükemmelin düşmanıdır” sözüyle başlayan kalıcı olma serüveni, araştırma – karşılaştırma – dönüşüm çarkı – liderlik – acımasız gerçeklerle yüzleşme – disiplin kültürü gibi kavramlarla yoğrulunca tablo bize şunu gösteriyor ki; “İnsanlar en kıymetli varlığımızdır” diyen o atasözü yanlış çıkmıştı. Esasen en değerli varlık insanlar değildi, doğru insanlardı. Kalıcı olmak için, başarılı olanları değil başarılı kalanları örnek alınca daha anlamlı hale geliyor.



Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • En Çok Okunanlar

    • Farkına vardım ki buna "Duygusal Sermaye" deniyormuş...
      13 Ekim 2011
    • İş Bitirmek mi?, İşi Bitirmek mi?
      23 Şubat 2012
    • Saz Çalmak
      6 Mart 2012
    • Uyku Hali
      7 Şubat 2012
    • Bazı Harcamalar Çok “Kârlı”dır
      21 Kasım 2011


  • En Çok Okunanlar

    • Farkına vardım ki buna "Duygusal Sermaye" deniyormuş...
      13 Ekim 2011
    • İş Bitirmek mi?, İşi Bitirmek mi?
      23 Şubat 2012
    • Saz Çalmak
      6 Mart 2012
  • Kitap Satış Noktaları

       

     

  • Son Okunan Yazılar

    • Yeni bir yılın ışıkları...
      26 Aralık 2019
    • Gelecek, Düet Zamanı…
      9 Aralık 2019
    • [2] için [4]
      19 Kasım 2019

  • Ana Sayfa
  • Mehmet Semih Söylemez Kimdir?
  • İletişim
© Her Hakkı Mehmet Semih Söylemez'e aittir.