• Ana Sayfa
  • Mehmet Semih Söylemez Kimdir?
  • KİTAPLAR
    • Birlikte Başarmak
    • Duygusal Sermaye
  • MAKALELER
    • Dünyadan Haberler
  • Medya
    • Videolar
    • Fotoğraflar
  • İletişim
  • [tg_social_icons style="light" size="small"]
  • Ana Sayfa
  • Mehmet Semih Söylemez Kimdir?
  • Kitaplar
    • Birlikte Başarmak
    • Duygusal Sermaye
  • MAKALELER
    • Dünyadan Haberler
  • MEDYA
    • Videolar
    • Fotoğraflar
  • İletişim

Toplam Kalite…

7 Ocak 2013

Sokakta yürürken, araba kullanırken karşıdan gelene saygı göstermeyeceksin,

Herhangi bir yerde yemek yerken ağzından çıkan seslere dikkat etmeyeceksin,

Trafik sıkıştığında emniyet şeridini kullanacaksın,

İnsanlarla ilişkilerinde mesafeyi çıkarlarının belirlemesini düşüneceksin,

Oturduğun evin alt katındakilerin başında takır tukur yürüyeceksin,

Üst katındakilere süpürge sapıyla uyarı vuruşları yapacaksın,

Markette kasaya yaklaşırken insanları ezmeye çalışacaksın,

Fabrikanda, çalışanların yemekhanesine, tuvaletine, çalıştığı mekanlara en ufak bir özen göstermeyeceksin,

Çalışanlarınla, zorunlu olmadıkça yüz yüze gelmeyeceksin…

Sonra da… “Kalite”siz ürün satma şansın kalmadığında, “kalite kontrol” birimi kuracaksın,

Bunu tüm müşterilerine, eşine dostuna gururla anlatacaksın,

Ürettiğin ürünlerin kalite kontrolünü; bir iki kişi ile sınırlandıracaksın…

Ve bunun “kaliteli mal üretmek için” yeterli olduğunu düşüneceksin.

Hadi canım sende.

“Kalite” insanın ve kurumların  tüm yaptıklarının toplamında ortaya çıkar ve “Ya vardır ya da yoktur”…

O yüzden kalite, teknolojinin meselesi değil, insana dair bir konudur.

Ve yine kalite; tek tek kişilerle belirlenecek bir kavram değil, toplumsal bir sonuçtur.

Yaşadığımız topluluğun kalite algısı, “idare eder” düzeyinde kaldığı sürece; Kaliteden söz etmek mümkün değildir.

Şu tekerlemeyi “motto” haline getirmek gerekiyor;

Kalite kontrolcülerini yanıltmak kolaydır, zira iki tane parçaya bakarlar, müşteriyi yanıltmak  daha zordur, çünkü aldığı ürünü tek tek kullanır.

Ancak en zoru insanın kendini kandırmasıdır.

 

Bir önceki yazı  Biriktirmek, ağırlaşmaktır…

AGTÇalışanDuygusal SermayeFabrikaGirişimciİnsanKandırmakMehmet Semih SöylemezmottoMüşteriTekerlemeTeknolojiToplam KaliteTrafikÜretmek
Paylaş

MAKALELER

Mehmet Semih Söylemez
Türkiye’nin en büyük 500 sanayi kuruluşundan biri olan AGT A.Ş.’nin Yönetim Kurulu Üyesidir.

Diğer Yazılar

Yeni bir yılın ışıkları…
26 Aralık 2019
Gelecek, Düet Zamanı…
9 Aralık 2019
[2] için [4]
19 Kasım 2019

5 Comments


serhan güneş
8 January 2013 at 11:06
Cevap

Kalite önce insanın kendisinden başlar.Kaliteli ürün eskimesine rağmen sağlamdır ve tarihi eser gibi değerlidir, kalitesiz ürün ise zamanla kaybolur gider.İnanan inançlı insanlar imkanları dahilinde en iyiyi yapar veya yapmaya çalışır diğerleri zaten çincidir.



Fatih Cantürk
8 January 2013 at 12:02
Cevap

Yazının ana fikrinde olduğu gibi kaliteli ürünü ve hizmeti yine aynı bağlamda kaliteli insanlar ortaya çıkarır.
Peki kaliteli insan kimdir?… Bunu da verdiğiniz bir kaç örnekle çok iyi ifade etmişsiniz…

Başta kendine, komşusuna, yaşadığı topluma saygı duyan, etik ve estetik değerlere sahip, amacı iyiyi doğruyu ve güzeli bulmak olan samimi cesur
bireylerdir.
İş dünyasında örneklerine çok az rastladığımız ( sosyal yaşamda da) nitelikte bir düşünceye sahip olduğunuz için size ve bu düşüncelere sahip olmanızda emeği geçen herkese teşekkürler.



Hadi ÇAM
8 January 2013 at 19:16
Cevap

Bizler tüketiciler iyi ve güzeli tercih ettiğimiz zaman,üretici kaliteli üretim yapmaya mecbur olacaktır.Tabiki bu kültürel olgunlaşmanın ve eğitimin etkili olduğu bir süreçtir.yukarıdaki foğrafta olduğu gibi kişi ilk bakışda toplam kalite yazılı olduğunu söyleyecektir.işte kurnaz üreticilerin ençok kullandığı sistem budur.Belirli markalara yakın logo ve isimlerle ürün satmak.Bu ürünlere aslında topal kalite desek yerinde olur.Bu gibi firmalar zaten tarihin derinliklerinde yerlerini almaktalar.Nice AGT’li yıllara.



Aysun İNAL
15 January 2013 at 12:25
Cevap

İşini iyi yapmayan bir insan sadece kendisine değil, başkalarına zarar verir. Bunun bilince olan insanların yanında işini iyi yapan insanlar kendiliğinden oluverir. Atalarımız ne güzel demişler; körünen yatan şaşı kalkar…



ilker Akıllı
8 February 2013 at 18:09
Cevap

Kalite emeğe odaklıdır. Her işte emek varsa kalite vardır. Bu hizmet sektöründe de böyle üretim sektöründe de. Üretim sektöründe kalite robotik sitemin ürettiği teknolojik harikalarla değil emeğin gerçek eseri ile ölçülmelidir.



Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • En Çok Okunanlar

    • Farkına vardım ki buna "Duygusal Sermaye" deniyormuş...
      13 Ekim 2011
    • İş Bitirmek mi?, İşi Bitirmek mi?
      23 Şubat 2012
    • Saz Çalmak
      6 Mart 2012
    • Uyku Hali
      7 Şubat 2012
    • Bazı Harcamalar Çok “Kârlı”dır
      21 Kasım 2011


  • En Çok Okunanlar

    • Farkına vardım ki buna "Duygusal Sermaye" deniyormuş...
      13 Ekim 2011
    • İş Bitirmek mi?, İşi Bitirmek mi?
      23 Şubat 2012
    • Saz Çalmak
      6 Mart 2012
  • Kitap Satış Noktaları

       

     

  • Son Okunan Yazılar

    • Yeni bir yılın ışıkları...
      26 Aralık 2019
    • Gelecek, Düet Zamanı…
      9 Aralık 2019
    • [2] için [4]
      19 Kasım 2019

  • Ana Sayfa
  • Mehmet Semih Söylemez Kimdir?
  • İletişim
© Her Hakkı Mehmet Semih Söylemez'e aittir.