• Ana Sayfa
  • Mehmet Semih Söylemez Kimdir?
  • KİTAPLAR
    • Birlikte Başarmak
    • Duygusal Sermaye
  • MAKALELER
    • Dünyadan Haberler
  • Medya
    • Videolar
    • Fotoğraflar
  • İletişim
  • [tg_social_icons style="light" size="small"]
  • Ana Sayfa
  • Mehmet Semih Söylemez Kimdir?
  • Kitaplar
    • Birlikte Başarmak
    • Duygusal Sermaye
  • MAKALELER
    • Dünyadan Haberler
  • MEDYA
    • Videolar
    • Fotoğraflar
  • İletişim

Sessizlik…

10 Eylül 2015

Çoğu kişinin görsel belleğinde iz bırakmış görüntülerden biri, bir parmağı ile “sessiz olun” işareti yapan hemşire fotoğrafıdır.

Bütün hastanelerin duvarlarında asılı olan o fotoğraf, birçok kişinin “sessizlik” ile tanışmasının nesnesi de olmuş olabilir.

Kütüphaneler, müzeler gibi mekanlarda da bu tür uyarıcılar ile karşılaşılır.

Bu mekanları sürekli kullananlar, zamanla “sessizlik” sembolünün sadece sessizlik ile sınırlı olmadığını, aynı zamanda “saygı”yı da içinde barındırdığını yaşayarak öğrenirler.

Sessizlik ve saygı…

İtalyan trompetçi Nini Rosso 1965 yılında, “Il Silenzio” –sessizlik- isimli bestesi ile sesin nasıl sessizliği anlatabileceğini o kadar derinden hissettirmişti ki, “Il Silenzio” çalındığında, bütün dinleyenler sessizlik ve saygı içinde susar olmuştu.

O lirik parça; insanın bir şey söylemek, bir şeylere karşı durmak, hatta bir şeyleri protesto etmek için, en iyi yöntemin “sessizlik” olduğunu, her çalındığında bir kez daha hatırlatıyor.

Evet… Bir şeyleri daha iyi anlatabilmek için bazen “susmak” gerekir.

Bugün, bütün sesler birbirine karışmış, her sesi çıkan diğer sesleri bastırmak için daha çok sesini yükseltiyor. Sesler gerçeğin önünde bir sis bulutu oluşturmuş, güneş ışınlarının geçmesini, ışığın ruhu aydınlatmasını engelliyor…

Oysa bugünler; “ışık… biraz daha ışık” denilen zamanlar.

Yine bugünlerde, Rus asıllı yazar Elsa Triolet’in kitabına isim olan “gün doğarken bülbül susar” deyişini hep hatırlamakta yarar var.

Bülbül bile o güzel sesini sessizliğe ve ışığa terk ediyor…

“Sessizlik”; geride kalanlara gidenlerin bir emaneti, gidenlere de geride kalanların saygısıdır…

Sessizlik…

Çoğu zaman konuşmaktan daha çok şey söyler…

Küçük bir not: En güzel “il silenzio” yorumlarından biri Melissa Venema’nın 13 yaşındaki yorumudur sanırım.

Bir önceki yazı Büyülü Gerçeklik…

AGTBesteDüşünmekDuvarDuygusal SermayeElsa TrioletEmanetFotoğrafGirişimciGörselGün Doğarken Bülbül SusarHastaneHemşireil SilenzioIşıkİtalyanİzKişiKütüphaneLirikMehmet Semih SöylemezmekanMelissa VeremaMüzeNini RossoRusSaygıSembolSessizlikSınırSusmakTrompetçiYazar
Paylaş

MAKALELER

Mehmet Semih Söylemez
Türkiye’nin en büyük 500 sanayi kuruluşundan biri olan AGT A.Ş.’nin Yönetim Kurulu Üyesidir.

Diğer Yazılar

Yeni bir yılın ışıkları…
26 Aralık 2019
Gelecek, Düet Zamanı…
9 Aralık 2019
[2] için [4]
19 Kasım 2019

Comment


Nihal Elmas Kaya
11 September 2015 at 00:24
Cevap

Sessizlik ve sessiz kalabilmek.. Başarıldığında neleri duyabileceği insanı şaşırtıyor! Ve o harika müzik, yıllar önce; “İnsanlar Yaşadıkça” filminin unutulmaz sahnesinde duyduğumda diken diken olmuştum. Hala gözümün önünde ve kulaklarımda. Ama Melissa’nın yorumu da muhteşem..
Teşekkürler Mehmet Bey.



Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • En Çok Okunanlar

    • Farkına vardım ki buna "Duygusal Sermaye" deniyormuş...
      13 Ekim 2011
    • İş Bitirmek mi?, İşi Bitirmek mi?
      23 Şubat 2012
    • Saz Çalmak
      6 Mart 2012
    • Uyku Hali
      7 Şubat 2012
    • Bazı Harcamalar Çok “Kârlı”dır
      21 Kasım 2011


  • En Çok Okunanlar

    • Farkına vardım ki buna "Duygusal Sermaye" deniyormuş...
      13 Ekim 2011
    • İş Bitirmek mi?, İşi Bitirmek mi?
      23 Şubat 2012
    • Saz Çalmak
      6 Mart 2012
  • Kitap Satış Noktaları

       

     

  • Son Okunan Yazılar

    • Yeni bir yılın ışıkları...
      26 Aralık 2019
    • Gelecek, Düet Zamanı…
      9 Aralık 2019
    • [2] için [4]
      19 Kasım 2019

  • Ana Sayfa
  • Mehmet Semih Söylemez Kimdir?
  • İletişim
© Her Hakkı Mehmet Semih Söylemez'e aittir.