• Ana Sayfa
  • Mehmet Semih Söylemez Kimdir?
  • KİTAPLAR
    • Birlikte Başarmak
    • Duygusal Sermaye
  • MAKALELER
    • Dünyadan Haberler
  • Medya
    • Videolar
    • Fotoğraflar
  • İletişim
  • [tg_social_icons style="light" size="small"]
  • Ana Sayfa
  • Mehmet Semih Söylemez Kimdir?
  • Kitaplar
    • Birlikte Başarmak
    • Duygusal Sermaye
  • MAKALELER
    • Dünyadan Haberler
  • MEDYA
    • Videolar
    • Fotoğraflar
  • İletişim

Nedenler / Sonuçlar…

3 Ekim 2017

Yıllar önce bir tanıdığımızın işleri bozulmuştu. Babamla dertleşirken, aldığı bir arsa üzerine; “İyi ki bu arsayı zamanında almışım, onu da almasaydım şimdi ne yapardım.” diyerek, olumsuz durumundan bir olumluluk çıkarmaya çalışmıştı. Oysa ki zamanında o arsaya yaptığı yatırımı işini geliştirmek için yapsaydı, durumu çok farklı olabilirdi.

Bu tür örneklerle birçoğumuz karşılaşmışızdır. Ticaretin doğasının bir parçasıdır bunlar…

İlginç olan ise bu tür konuların sonrasıdır. Bu durumu yaşayan insanların yaptıkları “yanlış ders” niteliğindedir. O yanlış ders; sonuçlardan yola çıkarak “nedenler” üretmektir. Beyhude bir çabadır bu. Sonuçları değiştirmeyen, geleceğe projeksiyon yapmayan bir çaba.

Olması gereken nedenlerden sonuca gitmektir. Sonuçlardan neden üretmek değil. Bunun yapılabilmesi için; atı arabanın önüne koşmak gerekir.

Ancak sonuçlardan nedenler çıkarmak, arabayı atın önüne koşmak anlamına gelir ki; en hafif deyişle “komik” olma durumudur bu.

İş hayatının da en büyük problemlerinden biridir  sonuçlardan neden üretmek.

Bunun arkasında da, konuları ele alış yöntemi olarak, analitik bir yaklaşım yerine, “olsa olsa” yönteminin olması yatıyor.

Ancak şu bir gerçek ki bugünün iş dünyasında, neden sorusunu soran, yanıt arayan, kısacası “neden bilinci” gelişmiş bireylere ihtiyaç var.

Neden sorusunu yaşamının eksenine yerleştirebilen insanların “modası” hiç bir zaman geçmez. Zira neden sorusu, bugüne dair ve süreç merkezli bir sorudur. Bugüne ve süreçlere bakabilen insanın “zamanın dışında” kalması olasılık dışıdır.

Her şeyde olduğu gibi, şirketlerin modasının da olduğu büyük bir gerçektir. Onların modası, ürettikleri üründen çok, yönetimlerine dair bir meseledir. O nedenledir ki, sürekli kendini yenileyebilen şirketler, modayı takip etmezler, moda olurlar.

Bu da şemsiye taşıdığı için yağmur yağdığını zannederek değil, yağmur yağacak diye düşünerek şemsiye taşımakla mümkün olabilir…

 

Bir önceki yazı İstişare Etmek…

AGTArababireyDersDeyişDuygusal SermayeEksenGirişimciİnsanİş dünyasıKomikMehmet Semih SöylemezModaNedenlerOlasılıkÖrnekProjeksiyonŞemsiyeşirketSonuçlarSüreçTicaretÜretmekYaklaşımyaşamYatırımYolYöntem
Paylaş

MAKALELER

Mehmet Semih Söylemez
Türkiye’nin en büyük 500 sanayi kuruluşundan biri olan AGT A.Ş.’nin Yönetim Kurulu Üyesidir.

Diğer Yazılar

Yeni bir yılın ışıkları…
26 Aralık 2019
Gelecek, Düet Zamanı…
9 Aralık 2019
[2] için [4]
19 Kasım 2019

Leave A Reply


Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  • En Çok Okunanlar

    • Farkına vardım ki buna "Duygusal Sermaye" deniyormuş...
      13 Ekim 2011
    • İş Bitirmek mi?, İşi Bitirmek mi?
      23 Şubat 2012
    • Saz Çalmak
      6 Mart 2012
    • Uyku Hali
      7 Şubat 2012
    • Bazı Harcamalar Çok “Kârlı”dır
      21 Kasım 2011


  • En Çok Okunanlar

    • Farkına vardım ki buna "Duygusal Sermaye" deniyormuş...
      13 Ekim 2011
    • İş Bitirmek mi?, İşi Bitirmek mi?
      23 Şubat 2012
    • Saz Çalmak
      6 Mart 2012
  • Kitap Satış Noktaları

       

     

  • Son Okunan Yazılar

    • Yeni bir yılın ışıkları...
      26 Aralık 2019
    • Gelecek, Düet Zamanı…
      9 Aralık 2019
    • [2] için [4]
      19 Kasım 2019

  • Ana Sayfa
  • Mehmet Semih Söylemez Kimdir?
  • İletişim
© Her Hakkı Mehmet Semih Söylemez'e aittir.